Nagyot megy az AutoWallis Csoport: Tesla-gyilkos márkával, új piacokkal bővítik tevékenységüket

Nagyot megy az AutoWallis Csoport: Tesla-gyilkos márkával, új piacokkal bővítik tevékenységüket

Radikális átalakuláson megy keresztül az autós szektor. Új hajtásláncok jönnek és Kína is egyre nagyobb szereplő az európai piacon. Nemcsak organikus növekedéssel, hanem felvásárlásokkal, valamint új márkákkal, szolgáltatásokkal is készül az AutoWallis Csoport a következő időszakra, egyebek mellett erről beszélt Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a Portfolio Business podcast legújabb adásában.

A 700 baros dilemma: mikor vezethetünk már hidrogénautót?

A 700 baros dilemma: mikor vezethetünk már hidrogénautót?

Már meghallgatható a Portfolio Checklist csütörtöki adása. A mai műsor fő témája az volt, hogy milyen szerepe lehet a hidrogénhajtásnak a jövő mobilitási mixében. A témával kapcsolatban Zöldy Máté, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem professzora, az Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központ vezetője, valamint Nagy Viktor, a Portfolio vezető részvényelemzője volt a vendégünk. Ezt megelőzően viszont szó volt még az igencsak elszálló amerikai kötvényhozamokról, azok potenciális nemzetközi, valamint magyar implikációiról. Erről Zsoldos Ákost, a Portfolio makrogazdasági elemzőjét kérdeztük.

Vezettük a BMW hidrogénes autóját – Kezdődik a forradalom, amivel lenyomhatjuk Kínát?

Vezettük a BMW hidrogénes autóját – Kezdődik a forradalom, amivel lenyomhatjuk Kínát?

Képzeljünk el egy olyan elektromos autót, aminek van egy jó 500 kilométeres hatótávja, ami ráadásul nagy hidegben és melegben is rendelkezésre áll, és az autó 3-4 perc alatt feltölthető. Utópisztikusan hangzik? Nem az, a BMW-nek például van ilyenje, hidrogénnel működik, tud mindent, mint amit a mai akksis elektromos autók, csendes, nyomatékos, megy, mint a barom, és a kipufogójából csak vízgőz jön ki. Túl szép, hogy igaz legyen? Az is. Mert az egész még gyerekcipőben jár, kezdve onnan, hogy nincs még hozzá használható kúthálózat, vagy egyáltalán versenyképes árú autók, ráadásul a hidrogént most még drágán, rengeteg energiával és nem túl zölden állítják elő. Fantázia pedig van benne, mert alternatívaként akár az energiatárolásban és az európai energiafüggetlenség növelésében is segíthet. Végülis már csak négy dolog hiányzik hozzá: politikai és iparági akarat, pénz, pénz és még több pénz. És még az autógyártók között sincs konszenzus abban, hogy ez lesz a jövő. A BMW közel száz prototípust már elkészített a hidrogénes X5-ösből, ilyeneket próbálhattunk ki Bécsben.

Hidrogénhajtású járművek vásárlását támogató pályázat jön Magyarországon

Hidrogénhajtású járművek vásárlását támogató pályázat jön Magyarországon

Felgyorsítaná a kormány a hidrogéngazdaság hazai kiépülését a szabályozási környezet reformjával és beruházási támogatásokkal - derül ki Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervének a kabinet által társadalmi egyeztetésre közzétett, az orosz fosszilis energiahordozókról történő leválást is segítő REPowerEU fejezetéből.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Jöhet a 450-es euró 2025-ben?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.